امکان ارسال دریایی بسته های پستی به روسیه
به گزارش پارس آی سی تی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر از آمادگی حمل مرسولات پستی روسیه اطلاع داد و اظهار داشت: شرکت ملی پست می تواند محوله های پستی روسیه را در کانتینرهای ۲۰ فوتی بارگیری کند.
به گزارش پارس آی سی تی به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، داوود آبداری تفتی طی نشستی با مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران و مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان، با اعلان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث ترانزیت محموله های پستی امنیت و بیمه کالاها هست، اشاره کرد: خوشبختانه کشتیرانی دریای خزر در هر دو بحث تضامین کافی را به صاحب کالا می دهد.
وی با اشاره به این که کشتیرانی دریای خزر در طول هفته حداقل دو سفر از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه صورت می دهد، افزود: این امکان را داریم که این سفرها را از مبادی بندر امیرآباد و نوشهر هم به سمت روسیه انجام دهیم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر مهم ترین مبحث در حمل و نقل کالا را زمان حمل دانست و اظهار داشت: این کشتیرانی در هر دو فاکتور ایمنی بار و مدت زمان حمل به بازار روسیه می تواند به خوبی به نفع صاحب کالا فرایند حمل را مدیریت کند.
وی زمان میانگین برای حمل یک محموله پستی از راه دریا بین بنادر ایرانی و بندر آستاراخان روسیه را بین پنج تا هفت روز اعلام و اشاره کرد: کشتیرانی دریای خزر آماده حمل مرسولات پستی روسیه است.
تفتی اضافه کرد: کشتیرانی دریای خزر برای حمل محموله های پستی وارداتی و صادراتی به روسیه ۲۰ درصد تخفیف در تعرفه های حمل در نظر گرفته است.
وی اشاره کرد: به منظور حفظ امنیت کالا، کشتیرانی دریای خزر کانتینر مخصوص برای محوله های پستی تخصیص می دهد ضمناً این کانتینرها بدون نوبت دهی و با در نظر گرفتن اولویت به سمت روسیه حمل خواهند شد.
تفتی اظهار داشت: با توجه به این که کشتیرانی دریای خزر در کشورهای مختلف دارای دفاتر نمایندگی است و به واسطه آشنایی به امر حمل و نقل می تواند در مورد حمل محموله های پستی روسیه از راه ایران و دریای خزر به شرکت ملی پست ایران کمک نماید.
وی یکی از مزایای حمل و نقل دریایی را قیمت حمل بسیار کمتر نسبت به دیگر اشکال حمل و نقل دانست و اشاره کرد: کشتیرانی دریای خزر ضمن این که در زمینه حمل کالای پستی به روسیه در تعرفه ها تخفیف اعمال کرده است در بندر سالیانکای روسیه که راهبری آن در اختیار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است هم به مدت یک ماه هزینه انبارداری صفر در نظر گرفته شده تا روزی صد تن بار هم برای حمل تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال می نماییم.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر همینطور اظهار داشت: شرکت ملی پست می تواند محوله های پستی روسیه را در کانتینرهای ۲۰ فوتی تا ظرفیت وزنی ۲۴ تن بارگیری کند و اگر بار به حجم سیصد تن برسد تخفیف ۴۰ درصدی در هزینه حمل شامل آن خواهد شد، ضمن این که کالای تا ارزش ۳۰ میلیون تومان هم شامل بیمه مجانی است.
در ادامه این نشست سه جانبه، حسین یونسی مدیر بنادر و دریانوردی استان گیلان اشاره کرد: تمام تلاش ما در بندر اینست که کشتی هایی که حامل مرسولات پستی هستند، را بدون نوبت اجازه تردد صادر نماییم.
وی در مورد تعرفه های بندری هم اظهار داشت: هزینه های بندری بر مبنای تعرفه های مصوب سازمان بنادر و دریانوردی دریافت می شود.
حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران هم با اعلان اینکه تعداد پروازهای روسیه به سبب شرایط جنگی و تحریم ها بسیار محدود شده است، اشاره کرد: خطوط هوایی معتبر دنیا هم اکنون از مسیر روسیه استفاده نمی کنند و همین مسئله شرایط نامطلوبی را در پست این کشور ایجاد کرده است.
وی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فنّاوری اطلاعات به روسیه، اظهار داشت: بخشی از تفاهم نامه هایی که در این سفر بین ایران و روسیه منعقد گردید در رابطه با ترانزیت در راه پستی روسیه بود.
عمیدی افزود: روسیه روزانه حدود ۲۰ تن کالای صادراتی پستی دارد که هم اکنون امکان صادرات آنرا ندارد که حمل و نقل آن می تواند درآمد ترانزیتی مناسبی برای کشور بوجود آورد.
وی اشاره کرد: در مسافرت جناب وزیر به روسیه استفاده از ظرفیت لجستیکی دریایی ایران یکی از راهکارهای این بود که در مورد حمل و نقل محموله های پستی روسیه عنوان شد، بیشترین بار پستی از سمت روسیه به ایران خواهد بود.
مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست ایران یکی از مهم ترین دغدغه های این شرکت را مدت زمان حمل کالای پستی اعلام نمود و اظهار داشت: درحال بررسی تمام روش ها برای حمل مقرون به صرفه محمولات پستی روسیه از راه ایران هستیم.
منبع: ict-pars.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب