پارس آی سی تی

واتس اپ هدف شكایت سازمان مصرف كنندگان اروپا

واتس اپ هدف شكایت سازمان مصرف كنندگان اروپا

به گزارش پارس آی سی تی گروه مصرف کنندگان اروپا و چند گروه دیگر از آپدیت جدید واتس اپ که اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت مادر قرار می دهد؛ شکایت دارند.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از رویترز، واتس اپ امروز با انبوهی از شکایات از جانب سازمان مصرف کنندگان اروپا ( BEUC) و سازمان های دیگر روبرو شد که دلیل آن به روز رسانی قانون حریم خصوصی این اپ است. این به روز رسانی سبب کوچ تعداد زیادی از کاربران از آن شده است. واتس اپ در ماه ژانویه طی یک به روز رسانی اعلام نمود اطلاعات کاربران را به فیسبوک و دیگر شرکتهای زیرمجموعه آن به اشتراک می گذارد. همینطور این پلت فرم ادعا می کند این تغییر فقط در ارتباط با کسب و کارها است و درباره کاربران عادی و چت های خصوصی اعمال نمی گردد. در این میان سازمان مصرف کنند گان اروپا ( BEUC) و ۸ عضو آن به این تغییرات اعتراض کردند و شکایاتی را در کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه از مقامات پشتیبانی از مصرف کننده اتحادیه اروپا ثبت کردند. آنها ادعا می کنند واتس اپ به صورت غیرقانونی به کاربران فشار می آورد تا سیاست های جدید را قبول کنند. این گروه ها در اطلاعیه ای مشترک اعلام کردند: محتوای این بروزرسانی ها، ماهیت، زمانبندی و اعلام آن به کاربران فشار می آورد و آزادی انتخاب را نقض می کند. بدین سان بروزرسانی های مذکور دستورالعمل اتحادیه اروپا درباره روش های تجاری ناعادلانه را نقض می کنند. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: واتس اپ نتوانسته به صورت روشن و شفاف ماهیت تغییرات را توضیح دهد. این ابهام مضاعف بر نقض قوانین مصرف کننده اتحادیه اروپا است که شرکت ها را موظف می کند شرایط را به صورت شفاف و واضح توضیح دهند. این گروه ها از شبکه مقامات پشتیبانی از مصرف کننده اتحادیه اروپا و مقامات حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا خواسته اند با همکاری یکدیگر نگرانی های حریم خصوصی و نقض قوانین مصرف کننده را بررسی نمایند.


منبع:

1400/04/22
10:19:51
5.0 / 5
707
تگهای خبر: شركت , كاربر , واتس اپ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
آی سی تی پارس