پارس آی سی تی
در منطقه شمال غرب رگولاتوری صورت گرفت

افزایش ۶۰ درصدی صدور پروانه دفاتر پیشخوان

افزایش ۶۰ درصدی صدور پروانه دفاتر پیشخوان

به گزارش پارس آی سی تی مدیركل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری از صدور 108 پروانه جدید دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی در شش ماهه اول سال 99 آگاهی داد و اعلام نمود: این آمار نسبت به سال قبل رشد 60 درصدی داشته است.


به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در امتداد اجرائی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه های اداری راه اندازی شدند. تمام دستگاه های اجرائی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خودرا به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبه بندی دفاتر پیشخوان را راه اندازی نمود با این هدف که با بهره گیری از آن می توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید یوسف پور با اشاره به وجود ۷۸۹ دفتر پیشخوان در استان های گیلان، قزوین و زنجان، اظهار داشت: فعالیت این دفاتر موجب کاهش چشم گیر مراجعه مردم به دستگاه های خدمت دهنده، کاهش ترددهای شهری، تسهیل در دریافت خدمات و... شده است.
وی با اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵، عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال، ۴ هزار و ۹۶۷ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ ثبت شده است که ۱۷۰ شکایت مربوط به عملکرد دفاتر پیشخوان می شود.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری درباره موضوعاتی که در مورد آنها شکایت ثبت شده است، اظهار نمود: از شکایات ثبت شده در این سامانه، ۲۹۶۲ شکایات درباره ارتباطات ثابت، ۱۶۶۲ شکایات درباره ارتباطات سیار، ۱۱۱ شکایت درباره خدمات پستی و ۶۲ شکایت درباره تداخلات فرکانسی است که با اقدامات صورت گرفته ۴۳۶۷ شکایت یعنی ۸۸ درصد شکایات بررسی و پاسخ داده شده است.
یوسف پور دلیلهای بروز مشکلات در بخش ارتباطات سیار را زمان بر بودن اصلاح و بهینه سازی شبکه تلفن همراه دانست و اضافه کرد: علاوه بر این، عواملی مانند سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی و فرسوده بودن شبکه کابل مسی همچون دلیلهای بروز مشکلات در بخش ارتباطات ثابت است.
وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه شمال غرب رگولاتوری را شناسایی و رفع منشا ۶۲ مورد تداخل فرکانسی عنوان نمود و اظهار داشت: عمده مشکلات تداخلات فرکانسی ایجادشده در این منطقه به استفاده غیرمجاز از تکرارکننده های غیراستاندارد باندهای فرکانسی تلفن همراه مربوط می شود.




منبع:

1399/08/02
16:07:24
5.0 / 5
1559
تگهای خبر: استاندارد , خدمات , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
آی سی تی پارس