فروشگاه فیسبوك افتتاح شد
پارس آی سی تی: شركت فیسبوك برای بهره بردن از موج خرید اینترنتی در دوران انتشار ویروس كرونا، بخش خرید جدیدی را به اپلیكیشن اصلی خود اضافه كرد.
به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، بخش جدید که فیسبوک شاپ نام دارد در سراسر آمریکا عرضه شده است و به مردم امکان می دهد به جست و جوی انواع محصولات پرداخته و اقلام مورد نیاز خودرا در این شبکه اجتماعی خریداری کنند. فیسبوک قبل از این بخش مذکور را با گروه کوچکی از کاربران آمریکایی آزمایش کرده بود و ماه گذشته قابلیت مشابهی را در اپلیکیشن اینستاگرام خود راه اندازی نمود. شرکتها می توانستند کاتالوگهای خرید را به صفحات فیسبوک خود اضافه کنند اما بخش اختصاصی برای خرید در صفحه فیسبوک برای خرید از فروشندگان مختلف وجود نداشت.
فیس بوک همین طور اعلام نمود قابلیت چک اوت اینستاگرام که به کاربران امکان می دهد پول کالاهای خریداری نموده را مستقیما در داخل اپلیکیشن پرداخت کنند بزودی برای همه شرکتهای آمریکایی موجود خواهد شد. این توانایی در ۱۸ ماه گذشته برای بعضی از شرکای فیسبوک موجود بود.
فیس بوک در تلاش است تا در تجارت الکترونیکی حضور فعالتری داشته باشد و درآمدهای خودرا فراتر از تبلیغات توسعه دهد. بگفته ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام، این شرکت معمولا برای مبادلاتی که در داخل سرویس فیسبوک کامل شده است هزینه ای دریافت می کند اما این کمیسیون را به سبب شیوع ویروس کرونا موقتا متوقف کرده است. تجارت می تواند تبلیغات فیسبوک را بهبود بخشیده و فروش بوسیله یک تبلیغ را برای بازاریابان راحتتر کرده و کارآمدی آنرا افزایش دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک اوایل امسال قابلیت خرید مشابهی را رونمایی نمود که به شرکتها اجازه می دهد یک کاتالوگ محصول را ایجاد کنند که در همه اپلیکیشنهای مختلف این شرکت شبکه اجتماعی شامل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار می کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با جدیت بیشتری در این ابتکار حضور دارد که نشان میدهد باتوجه به توسعه خرید آنلاین، فیسبوک این تجارت را جدی گرفته است.
منبع: پارس آی سی تی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب