قطع ۲۴۹ هزار خط شخصی به سبب مزاحمت پیامكی
پارس آی سی تی: آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت پیامكی، حاكی از مسدود شدن 249 هزار و 527 خط شخصی توسط رگولاتوری است.
به گزارش پارس آی سی تی به نقل از ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* كه برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه بوسیله سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شد، به وجود آمد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی نمود.
مسدود كردن خطوط شخصی بعد از اینكه كسب وكارها با مسدود شدن سرشماره های پیامكی، به ارسال پیامك تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام نمودند، صورت گرفت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی كند.
از سوی دیگر، مسدود كردن سرشماره های شخصی بدون شكایت از جانب كاربران، بوسیله شناسایی رفتار سیمكارت هایی كه تنها به ارسال پیامك های انبوه اقدام می كردند و استفاده های دیگری همچون تماس و پیامك نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامك های مزاحم با شماره های شخصی بود.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود كردن پیامك های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به سبب مزاحمت پیامكی را اعلام می كند كه طبق این آمار، تا امروز ۳۰ فروردین امسال، ۲۴۹ هزار و ۵۲۷ خط شخصی به سبب مزاحمت پیامكی قطع شده است.
كاربران در صورت مواجهه با پیامك هایی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی با شماره شخصی می كنند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال كرده تا روند مسدود كردن سیمكارت های مزاحم را تسریع كنند.
منبع: پارس آی سی تی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب