پارس آی سی تی
براساس گزارش رگولاتوری اعلام شد؛

آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف

آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف

به گزارش پارس آی سی تی، آخرین آمارها از میزان سرعت اینترنت اپراتورها و شکایت کاربران در حوزه ارتباطات از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام گردید.



به گزارش پارس آی سی تی به نقل از مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آخرین شماره از فصلنامه این سازمان، گزارش شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با پاییز ۱۴۰۲ را منتشر نموده است که بر طبق این گزارش، سهم بازار مشترکین تلفن ثابت، تعداد خطوط شهری و روستایی، تعداد خطوط منصوبه و دایری و ضریب نفوذ تلفن ثابت اعلام گردید.
سهم بازار مشترکین تلفن ثابت
شرکت مخابرات ایران (TCI) حدود ۶۶۶/‏۹۸ درصد از سهم بازار مشترکین تلفن ثابت، شرکتهای دارای پروانه FCP که عرضه دهنده سرویسهای اینترنتی و ارتباطی ثابت هستند، ۰۱/‏۱ درصد و SERVCO تنها ۰۰۴/‏۰ درصد را در اختیار دارد.
بر اساس این گزارش از پاییز سال ۱۴۰۱ تا پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد اشتراک های روستایی ۳۱/‏۰ درصد کاهش داشته است اما تعداد روستاهای دارای ارتباط و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی ۰۱/‏۰ درصد رشد داشته است.

بیشترین آمار شکایت کاربران در حوزه ارتباطات ثابت
در این گزارش، جزئیات شکایت کاربران از خدمات ارتباطی و وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ اعلام شده است به صورتی که ۷۵ درصد شکایات در ارتباط با حوزه ثابت و ۲۵ درصد شکایات در ارتباط با حوزه سیار است.
همچنین در این گزارش تعداد شکایات ثبت شده تلفن ثابت و تلفن همراه در ۴ دوره زمانی (سال ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و۱۴۰۲) مورد بررسی قرار گرفته است که بر مبنای آن شکایات ثبت شده تلفن ثابت و تلفن همراه با نوسان زیادی همراه بوده است.
در بخش تلفن ثابت در پاییز سال ۱۳۹۹، ۱۳ هزار و ۳۰۲ شکایت ثبت شده که در پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد ۲۰ هزار و ۷۹۷ شکایت ثبت شده است.
همچنین در قسمت تلفن همراه، در پاییز سال ۱۳۹۹، ۸ هزار و ۷۴۶ شکایت ثبت شده که در پاییز سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۵ شکایت ثبت شده است.

سرعت اینترنت و قطعی در اپراتورهای مختلف
شاخص های کیفیت شبکه سیار همچون سرعت انتقال داده مشترکین، میزان قطعی سرویس داده و میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده در نسل سوم و چهارم تلفن همراه در اپراتورهای مختلف طی آخرین گزارش به شرح زیر اعلام شده است.
در سرعت انتقال داده مشترکین در نسل سوم، اپراتور اول تلفن همراه عملکرد بهتری داشته است اما در سرعت انتقال داده در نسل چهارم رایتل پیشی گرفته است.
میزان قطعی سرویس داده نسل سوم در اپراتور دوم از همه بیشتر و بیشتر از ۰.۴ درصد است و بعد از آن میزان قطعی سرویس نسل سوم در اپراتور سوم (رایتل) و بعد از ان اپراتور اول است.
بررسی میزان قطعی سرویس نسل چهارم در اپراتورها نشان داده است که در نسل چهارم اپراتور اول قطعی بیشتری دارد و کمترین قطعی سرویس داده نسل چهارم به اپراتورسوم (ایرانسل) مربوط می شود.
بر این اساس میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده 3G در اپراتور اول حدود ۹۹.۵ درصد و از دیگر اپراتورها بیشتر است و همینطور میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده 4G، در اپراتور دوم بیشتر از ۹۹.۵ درصد است که بعد از آن اپراتور اول قرار دارد و اپراتور سوم (رایتل)، ۹۹ درصد است.





منبع:

1403/02/15
21:58:16
5.0 / 5
319
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سرویس , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
آی سی تی پارس